Om foreningen

Foreningen Ridderdagene har til formål å arrangere tilrettelagte aktiviteter og samlinger for personer med nedsatt funksjonsevne, herunder Ridderdagene og Erling Stordahls Minneritt. Formålet bygger på Erling Stordahls visjoner om likeverd, mestring og livsutfoldelse gjennom aktiviteter i friluftsliv, idrett, kultur og natur.

Foreningen er en ideell, selveiende og frivilligorganisasjon, og er en frittstående juridisk person med medlemmer.

Målsetning

Målsettingen med Ridderdagene er å gi deltagerne gode opplevelser gjennom mestring og begeistring og sosialt samvær sammen med andre. Aktivitetene er tilpasset alle uansett handicap.

Medlemskap

Medlemskap er åpent for alle som støtter og fremmer foreningens formål. Foreningen har både personlig medlemskap og støttemedlemskap. Begge har stemmerett med èn stemme. Alle medlemmer har rett til å delta på årsmøte, har stemmerett og er valgbare til tillitsverv i foreningen. Medlemmer som skylder kontingent for mer enn ett år, har ikke stemmerett eller andre rettigheter, og styret kan stryke dem som medlem i foreningen. Nye medlemmer må være meldt inn og ha betalt kontingent minst 4 uker før årsmøtet for å være stemmeberettiget. Medlemmene plikter å forholde seg til vedtak som er fattet av årsmøtet.

For å bli medlem i Foreningen Ridderdagene, send oss en melding, eller kontakt et av styrets medlemmer på post@ridderdagene.no

Medlemskontingent for 2024 er satt til kr. 100,-

Lyst å vite mer?